(foto David Dickson)

söndag 27 oktober 2013

Din röst i mig

Från min skrivbordslåda 2012 10 14


Mötet

Mötet med dig var ljuvt och prövande.
Du ville älska.
Jag ville upptäcka. Se.
Kanske var det samma vi ville,
men från skilda håll?

Hela livet var det detta ...
Du sökte kärlek.
Sökte koppla tanke till känsla.
Sökte, forskande, efter upplevelsen
av beröring.

Hela livet var det detta ...
Min nyfikenhet på hur det kunde vara.
Att vila stilla
i sinnenas flöde.

När jag skulle dö
tyckte jag om dig allt mera.
Då var vi här,
och såg nuet från det hållet,
nära.

Upptäckte du?
Jag upptäckte.
Och jag fick ro
att ordna
så att jag kunde se,
fortfarande med en sorts uppmärksamhet,
mig själv och döden
och det mötet.

2012 06 06 foto: Eva Dickson
Text © David Dickson

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar