(foto David Dickson)

måndag 19 januari 2015

Vad sägs om internationell solidaritet?

Lyssna på John Pilger och förstå
  • att när vi ska bekämpa fascismen i form av ISIS,
  • när vi ska bekämpa fascismen i form av Boko Haram,
  • när vi ska bekämpa fascismen i form av nyfascismen i Europa,
  • då måste vi samtidigt bekämpa fascismen i form av USA:s och Europas terrorism i Irak, Palestina, Syrien …
Jag vill påstå att det är detta som kamp för demokrati innebär.

John Pilger, journalist och författare
bildkälla: John Pilger Official Website.

1 kommentar:

  1. Till dig som läser detta!
    Den här bloggen innehåller många intressanta inlägg, men jag förnyar den inte längre. Du som vill följa vad jag skriver nu ska gå till bloggen Att Smaka Livet, som jag driver under namnet Ellington tillsammans med min bloggkollega Arletta. Välkommen dit.
    David Dickson

    SvaraRadera